Thursday, September 10, 2009

Sayu.. Pedih.. Sedih~


I cried.. I weeped... Terlalu cepat masa berlalu, Ramadhan is coming to its end soon. Oh Allah! You have shown me lots. Cubaan.. dugaan yang semakin hari semakin berat, tidak mematahkan semangat ku untuk tunduk dan semakin dekat pada Mu ya Allah.


Alhamdulillah, walaupun telah di timpa macam-macam dugaan, tetapi hamba Mu yang penuh dengan kekhilafan dan kejahilan ini, tidak pernah berpaling arah dan patah semangat. Syukur! Ramadhan ini, telah mengajar ku erti sabar dan merendah diri, mengajar ku erti sebenar menyintai Mu... Syukur!

Walaupun kadang-kadang ada tergelincir, akibat nafsu dan emosi yang terbawa-bawa, tapi apa pun yang terjadi sesungguhnya Allah maha mengetahui dan semuanya ada hidayah dan petunjukNya jua!

Satu perubahan telah terjadi jua atas diri yang jahil lagi keji ini.. Alhamdulillah.. Akan terus di pertahankan dan di laratkan kepada yang sepatutnya...

Honestly.. Im not looking forward for raya.. I just don't know why.. I am so gonna miss this Ramadhan, it has been a very special month for me, my soul...

Taken from a blog (sorry can't remember which..)

“ Wanita ibarat epal. Epal yang tak berkualiti amat mudah diperolehi kerana ia berguguran di tanah. Tapi epal yang tak mampu dibeli berada di puncak. Susah dipetik susah digapai. Terkadang epal itu risau, kenapa diriku belum dipetik? Lantas ia merendahkan martabatnya dan menggugurkan diri menyembah tanah. Sedangkan ia sebenarnya telah Allah jadikan begitu tinggi martabatnya sehingga tiada siapa berani memetiknya. Hanya pemuda yang benar-benar hebat sahaja yang mampu. Mungkin bukan didunia tapi akhirat. Biarlah jodoh bukan didunia asalkan cinta Ilahi mengiringi.”


0 comments: